
Cykl Kolba
Każdy warsztat oparty jest o cykl Kolba. Punktem wyjścia jest doświadczenie i praktyka. Rozwój to proces i tylko przemyślany proces może doprowadzić do trwałej zmiany.
Jak wyglądają etapy? Przykład poniżej.
1. Zaproszenie do projektu dla uczestników (brief informacyjny) – pakiet informacji zawierający m.in.:
- Po co jest szkolenie?
- Jaki jest program?
- Jak będzie realizowane?
- Jakie korzyści przynosi uczestnikom oraz organizacji?
2. Kontakt trenera z uczestnikami (wywiad telefoniczny – analiza potrzeb) – wspólnie określamy plan czasowy rozmów danego dnia i trenera telefonicznie ustala perspektywę uczestników w zakresie kompetencji trenowanych na szkoleniu (wyzwania w rozmowach z klientami, przykłady sytuacji, etc.)
3. Zadanie przeszkoleniowe (pre – work) – zadanie to zestaw pytań do uczestników, mających na celu opisanie najczęstszych sytuacji trudnych w kontakcie z klientami – przygotowanie wstępnych case study wykorzystywanych potem podczas szkolenia.
4. Warsztat moderowany – realizacja warsztatu zgodnie z programem szkolenia.
5. Zadanie poszkoleniowe – ma na celu przeanalizowanie zachowań uczestników szkolenia i wykorzystania technik omawianych na szkoleniu. Realizowane jest w formule analizy zachowań. Indywidualna praca uczestnika z arkuszem jest metodą utrwalania oczekiwanych zachowań poprzez autoanalizę własnych działań oraz jest wykorzystywana jako przykłady podczas warsztatu follow – up.
6. Warsztat follow up
Celem warsztatu podsumowującego jest sprawdzenie jakości wykorzystania poznanych narzędzi. Uczestnicy pracują na warsztacie z wykorzystaniem skryptu szkoleniowego przygotowanego na potrzeby szkolenia tematycznego.